Här hittar du information om hur vi hanterar dina personuppgifter, betalningar, returer och reklamationer.

KÖPVILLKOR

Produkter 
Vi reserverar oss för att färger på produkter kan avvika från hur de uppfattas i mobilen eller på laptop jämfört med i verkligheten. Detta kan bero på inställningar i din webbläsare eller på din bildskärm.
Ibland händer det att en produkt är slut i lager även om din order har blivit bekräftad. Detta är framförallt vanligast när det är många som beställer samma produkt samtidigt, tex. vid släpp av nya matchtröjor eller vid reautförsäljning eller andra större kampanjer.

Kontakt 
Har du frågor om din order så kan du kontakta oss via mail: [email protected].

För att underlätta hanteringen vänligen uppge ditt ordernummer och telefonnummer så att vi kan ringa dig vid behov. 

Betalningsinformation
Vi använder oss av Klarna Checkout som är en komplett betalningslösning där hela kassan hanteras av Klarna. Med Klarna Checkout inkluderas Klarnas samtliga betalningsalternativ:

  • Betala direkt (kortbetalningar, banköverföring och Klarna Direkt)
  • Betala senare (faktura) samt dela upp (delbetalningsplan 6, 12, 24 och 36 månader och flexibla betalningar).
  • Klarna hanterar allt som sker i kassan och uppdaterar den också kontinuerligt med förbättringar och funktioner för att göra det smidigt för dig som kund.

Returer / Byten / Öppet köp https://DIFBUTIKEN.SE/retur/
När du handlar på DIFBUTIKEN.SE har du alltid 30 dagars öppet köp från det att du hämtade ut försändelsen på postens utlämningsställe. Produkten måste vara i sin ursprungliga förpackning och/eller oanvänd för att en retur skall godkännas. OBS. Önskar du en annan vara eller en ny storlek måste du lägga en ny beställning och returnera den gamla. 

På nedsatta varor, sk. reavaror och tröjor med tryck gäller inte öppet köp/byte

Notera att varan och även förpackningen måste vara i väsentligen oförändrat skick vilket betyder oanvänd och ej skadad. Inga etiketter eller liknande får saknas på en vara, inga adresslappar eller retursedlar får sättas direkt på produkten vid en retur, använd ytteremballage. Är kartongen eller produkten skadad eller använd vid returen till oss tar vi ut en avgift om minst 20% av varans värde och som minst 300 kr alternativt så returnerar vi varan till dig.

Observera att du även kan lämna in din retur i Djurgårdsbutiken i Globen Shopping om så önskas. Återbetalning görs på samma sätt som det ursprungliga köpet. Byte i Djurgårdsbutiken från DIFBUTIKEN.SE görs genom ett köp av de nya produkterna och återbetalning enligt ovanstående förklaringstext. Vid godkänd retur återbetalar vi summan för produkterna som returnerats men behåller kostnaden för frakt och retur (75kr + 75kr).  

Vi följer Konsumentverkets regler och riktlinjer för e-handel (mer info här).

Vid retur oavsett orsak
Ett returformulär https://difbutiken.se/retur/ ska alltid fyllas i innan du skickar tillbaka din retur. Returfraktkostnaden är 75kr, den betalar du genom en länk vi skickar ut via Klarna. När den är betald skickar vi ut en retursedel via PDF eller QR-kod som du sedan skriver ut eller visar upp för ditt postombud. Skicka gärna med en lapp där du beskriver vad du önskar att vi gör med din retur tillsammans med varan/varorna som ska returneras. När vi tar emot och godkänner din retur återbetalas produkterna du returnerat, frakt- och returkostnader återbetalas ej. 

När du fyllt i returformuläret så kommer vi att behandla din retur. Uppfyller du kraven för retur kommer vi att skicka ut en Klarna betalningslänk via SMS/Email, där du betalar returfraktkostnaden på 75kr och därefter skickas en digital retursedel via QR-kod som du enkelt kan printa ut hos valfritt Postnord ombud. Inkludera gärna Telefonnummer/Email i returformuläret.

Vill du byta storlek så får du lägga en ny order på önskad storlek/produkt, efter du skickat in returformuläret. Detta är för att det kan dröja innan vi mottagit och behandlat din retur och vi har inte möjligheten att reservera produkter i vårat lager under en längre tid. Så för att minimera risken att den produkt/storlek du vill byta till är slut när din retur nått fram till oss, är detta den bästa lösningen.

Är du osäker på hur du går tillväga eller har övriga frågor kan du maila oss på: [email protected]

Vid all kommunikation avseende byten/returer/förfrågningar, skriv ditt ordernummer som ämne i mailet till oss.

Vi skickar ut ett mejl så fort vi har mottagit din retur. Återbetalning/uppdatering av faktura sker 1-5 vardagar efter att du mottagit returbekräftelsen via email. Observera att vid hög belastning kan returhanteringen ta upp emot 14 dagar, detta gäller även för återbetalning.

Vid ej uthämtade beställningar så tar vi en avgift på 300kr. Har du missat att hämta ut ditt paket så återkom till oss snarast så kan vi skicka ut ditt paket på nytt mot en avgift på 150kr för fraktkostnad. Summan täcker kostnaden för att paketet gått tillbaka och behöver skickas ut på nytt. Möjligheten att hämta ut ditt returnerade paket i Djurgårdsbutiken finns också.

Reklamationer/Garantier
Eventuella reklamationer/garantier måste meddelas via via mail ([email protected]) innan retur. Skicka inga varor förens överenskommelse med Djurgårdsbutiken har avtalats. I vissa fall kan foton räcka för en godkänd reklamation, vilket innebär att vi vill ha en kontakt innan garantiärendet sätter igång. Om du erhållit en produkt som har något fel eller brister, alternativt erhållit en felaktig vara så byter vi självklart ut den mot en ny vara till er utan kostnad förutsatt att vi har en ersättningsprodukt i lager. Skulle produkten vara slut i lager så utför vi en retur och fullständig återbetalning. Observera att vi ej ersätter eventuell debitering av tull eller moms. Vi följer Konsumentköplagen och vill du läsa mer om vilka regler som gäller, besök 

www.konsumentverket.se. Vi kommer följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

Hur du gör en retur/reklamation/byte

  1. Du fyller i vårt returformulär och registrerar din retur.

Länk: https://difbutiken.se/retur/

  1. Vi behandlar din retur och skickar ut en betalningslänk från Klarna på 75kr, till den e-mail/telefonnummer som du uppgav i formuläret. (OBS. Returkostnaden måste betalas inom 24h annars blir betallänken ogiltig.)
  2. När vi mottagit betalning för returkostnaden, mailar vi ut en digital retursedel via PostNord. Vi skickar även ut ett mail till dig från vår email ([email protected]) där vi bekräftar att vi behandlat din retur, samt bifogar en länk till den digitala retursedeln ifall du inte mottagit den från PostNord.
  3. Vi tar emot din order och gör en återbetalning på det du returnerat. Vid byte sker återbetalningen när du lagt en ny order på den nya önskade produkten/storleken.

Vid hög belastning kan det vara svårt att hålla koll på alla nya order som läggs. Har du gjort en beställning på ny produkt du önskar byta till, och inte blivit återbetalad så vänligen vänd dig till oss på [email protected] så kikar vi på det.

Återbetalning

Kortköp:
Om du returnerar en vara som du inhandlat via kreditköp eller vanligt kortköp behöver du inte skicka med något kontonummer då återbetalningen sker till samma konto som användes vid köpet.

Fakturaköp:
Skickar du tillbaka en vara i god tid innan fakturan har utgått kommer den justeras så värdet för den returnerade varan är avdragen. OBS! Om din faktura inte hunnits justeras innan den förfallit måste du betala den och sedan invänta en återbetalning efter att er retur blivit bekräftad och behandlad alternativt kontakta Klarna och informera att en retur har skett och be Klarna skjuta på förfallodatumet så returen ska hinna behandlas. Vi ansvarar ej för eventuella påminnelseavgifter som kan uppstå ifall fakturan ej har betalats i tid.

Adress för retur: 

Djurgårdens Merchandise HB

Arenavägen 63

12177 Johanneshov