Här hittar du information om hur vi hanterar dina personuppgifter, betalningar, returer och reklamationer.

Köpvillkor – DIFBUTIKEN.SE

1. Allmänt

Bolagsinformation

  • Djurgårdens Merchandise HB
  • Arenavägen 63
  • 121 77 Johanneshov
  • Org. nr: 969782-2022
  • Momsregistreringsnummer: SE969782202201

 

Genom att genomföra en beställning på denna sida godkänner du dessa köpvillkor samt samtycker till vår integritetspolicy.

Dessa köpvillkor gäller när du som konsument handlar via www.difbutiken.se. Vi följer svensk lagstiftning, inklusive Distansavtalslagen, Konsumentköplagen samt E-handelslagen. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år eller ha målsmans godkännande.

Alla varor förblir Djurgårdens Merchandise HBs egendom till dess att full betalning är oss tillhanda.

Vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks samt att alla försök till bedrägerier polisanmäls.

Djurgårdens Merchandise reserverar sig för eventuella tryckfel på denna webbplats. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.

För alla priser i webbutiken ingår svensk moms.

Betalning

När du klickar på knappen “Slutför köp” i kassan accepterar du att att köpet innebär ett betalningsansvar. Vi samarbetar med Klarna som tillhandahåller nedan betalningssätt:

  • Betala direkt (kortbetalning och banköverföring)
  • Betala senare (betalning med faktura)
  • Dela upp (månadsvis betalning)
  • Swish

Betalningsalternativ styrs av Klarna Checkout som anpassar dessa automatiskt utifrån deras riskbedömning. De alternativ som finns är Klarna Faktura, Klarna Konto, kortbetalning, direktbetalning via bank eller Swish. Gör du inget val så är normalt Klarna Faktura det som är förvalt.

Kortbetalningar hanteras av Klarna och de är licensierade för 3-D Secure (Verified by Visa och MasterCard SecureCode) och certifierade enligt PCI DSS. De följer bankernas krav på sekretess och säkerhetscertifieringar. Om din bank använder 3D-secure krävs en kod alternativt verifiering (vanligtvis via bankdosa, SMS eller BankID) för att kunna fullborda ditt köp via kort. För fullständig information om 3D-secure vänligen kontakta din bank.

Mitt Klarna

På Mitt Klarna kan du logga in och få en överblick över alla dina köp hos Klarna. Du hittar Mitt Klarna här eller som app. Där kan du:

  • Förlänga betaltiden (eventuell kostnad läggs till på totalbeloppet)
  • Sätta en påminnelse
  • Hämta fakturan som PDF
  • Pausa fakturan genom att “Rapportera retur”
  • Betala med ett enda klick
  • ​Se din köphistorik

Vid retur rekommenderar vi dig att pausa din faktura för att inte behöva ligga ute med pengar. Du får en uppdaterad faktura när din retur har hanterats.

Vid frågor som rör betalning av din beställning ber vi dig att ta kontakt med Klarna direkt: 08-120 120 10

Leveranstid

Normal leveranstid från DIFBUTIKEN är 1-3 arbetsdagar. För beställningar med tryck på matchtröjor eller on-demand gäller 5-7 arbetsdagar. Vid hög belastning kan leveranstiden vara något längre. Vid leveransförsening från vårt lager har du som kund rätt att häva ditt köp utan kostnad.

Paketet skickas antingen med PostNord eller Ica Paket beroende på vilket fraktalternativ du har valt i kassan. Läs mer under Frakt & leveranser om vad som gäller för respektive fraktalternativ. För paket som inte har hämtats ut debiterar DIFBUTIKEN en avgift på 300 kr. Avgiften motsvarar vad det kostat oss att skicka ut paketet samt att ta emot det i retur. Vill du få ditt paket utskickat på nytt tar vi en avgift på 150kr. Fraktkostnaden köper du här. I anteckningsrutan i kassan lägger du in ordernumret på den beställningen ärendet gäller. Efter lagd beställning mailar du oss på [email protected] så skickar vi ut ditt paket på nytt.

Du som kund är ansvarig för att de uppgifter som lämnas vid beställning är korrekta, t.ex. namn, e-post och telefonnummer. Lämnas fel mobiltelefonnummer kan ditt paket inte aviseras via SMS.

Transporter

DIFBUTIKEN använder PostNord och Ica Paket för att skicka paket. Om varan vi skickat skadas eller kommer bort under transporten till dig är DIFBUTIKEN betalningsansvariga, du måste dock meddela vår kundtjänst inom skälig tid (14 dagar). Samma sak gäller om varan skadas eller kommer bort när du återsänder den till oss. Samtliga sändningar är spårbara.  Tänk på att alltid spara kvittot som du får från ombudet för försändelsen du skickar tillbaka.

Ångerrätt/ Retur/ Byte

Du har alltid 30 dagars öppet köp när du handlar hos oss på DIFBUTIKEN, returkostnaden är 75  kronor. Observera att returrätten (av hygieniska skäl) inte gäller underkläder om plomberingen är bruten. Returrätten gäller heller inte på presentkort. Presentkort kan alltså inte bytas ut mot kontanter. Det innebär att du kan skicka tillbaka oanvända och oskadade varor inom 30 dagar från att du mottagit ditt paket och få pengarna tillbaka. För att registrera en retur eller ett byte så använder du länken https://difbutiken.se/retur/. Se till att varorna du vill skicka tillbaka ligger korrekt vikta i den påsen/förpackningen de levererades i och att alla etiketter sitter kvar. Vi förbehåller oss rätten att neka en retur om varan inte returnerats i säljbart skick. Det innebär att varan ska vara i originalskick, utan synliga tecken på användning, fri från hår, lukt, smuts eller annan påverkan. Produkten ska även returneras i sin originalförpackning eller motsvarande skyddande emballage. Inte exempelvis en plastpåse från dagligvaruhandel. Observera att du vid byte måste lägga en ny beställning på den storlek du önskar och att varan du returnerar kommer att hanteras som en retur.

Du har rätt att hantera den vara som du köpt från oss på ett sådant sätt att du kan fastställa dess egenskaper och funktion. Om du har hanterat varan i större omfattning än vad som anses nödvändigt kan du vara skyldig att ersätta oss för denna värdeminskning och vi kan i sådana fall komma att göra ett avdrag på vår återbetalning. Av hygienskäl gäller ångerrätt på underkläder endast i de fall varans försegling är obruten.

Alla våra returer är etikettlösa. Det innebär att du i din leverans inte får någon returetikett. När du registrerar din retur via vår hemsida skapas en retur och du får då instruktioner hur du ska fullfölja din retur.
Tänk på att alltid spara kvittot för försändelsen du skickar tillbaka. Kvittot får du hos ombudet när du lämnar i paketet.
Viktigt! Om du inte väljer att använda vår returbokning står du själv för returfrakten.


Returadress:
Djurgårdens Merchandise HB
Arenavägen 63
121 77 Johanneshov
Sverige

Det finns ett standardformulär för att utöva ångerrätten på Konsumentverkets hemsida som du kan använda dig av. Du kan även ladda ner formuläret här.

Reklamationer & fel

DIFBUTIKEN följer vid eventuella reklamationer konsumentköplagen. Du som konsument har rätt att reklamera en vara i tre (3) år. Felet ska anmälas snarast eller så snart felet har upptäckts. Anmälan om fel på varan inom två (2) månader anses alltid inom skälig tid. Du registrerar din reklamation via returlänken https://difbutiken.se/retur/. Vid en godkänd reklamation står DIFBUTIKEN för eventuella kostnader inklusive returfrakten. Tänk på att alltid spara kvittot för försändelsen du skickar tillbaka. När vi fått varan och godkänd reklamationen betalar vi tillbaka till dig vad du lagt ut för varan.

Återbetalning

Som kund har du rätt att återfå pengarna inom 14 dagar från det att du häver köpet. Detta gäller från den dag då DIFBUTIKEN mottagit meddelandet. Om DIFBUTIKEN företar omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamation skall eventuella fraktkostnader återbetalas inom 14 dagar från den dag DIFBUTIKEN mottagit den reklamerade varan.

Som kund är du alltid ansvarig för att din faktura betalas enligt angivet förfallodatum även om du returnerat en eller flera varor (gäller hela fakturabeloppet). Du kan inte själv dra av värdet för de returnerade varorna eller vänta med att betala tills din retur hanterats och din faktura justerats. Därför rekommenderar vi dig att pausa din faktura hos Klarna. DIFBUTIKEN står inte för eventuella avgifter på grund av försenad betalning.

Säkerhet

All information skickas alltid krypterad med SSL (Secure Socket Layer). Det betyder att informationen skickas via en säker förbindelse och att dina uppgifter inte kan läsas av utomstående. Vid kortköp hanterar Klarna kontrollen att kortet är giltigt för köp direkt mot din bank. Klarna behandlar din betalkortsinformation på ett korrekt sätt i enlighet med den internationella säkerhetsstandarden PCI DSS som kortbolagen VISA, MasterCard, Diners, American Express och JCB står bakom. Detta innebär att dina betalkortsuppgifter hanteras på ett säkert sätt.

Cookies

När du besöker vår hemsida använder vi cookies, du hittar mer information om hur vi behandlar cookies i vår cookiepolicy.

Personuppgifter

När du registrerar dig eller lägger en beställning hos DIFBUTIKEN godkänner du som vår kund att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss enligt vår integritetspolicy.

Vid frågor kan du kontakta vår kundtjänst.

Rabatter & erbjudanden

Alla rabatter och erbjudanden med en giltighetstid gäller endast under angiven tidsperiod. Köp genomförda utanför en rabatt eller erbjudandeperiod kan inte justeras i efterhand. Då rabatter eller erbjudanden kan ha en giltighetstid medför det att priser efter aktuell tidsperiod kan höjas (normalt tillbaka till ordinarie priser).

OBS! Det går inte att använda rabattkod vid köp av presentkort.

Åldersgräns

För att handla hos oss på DIFBUTIKEN krävs det att du är över 18 år. Är du under 18 år krävs målsmans tillstånd.

Force majeure

Under force majeure skjuts DIFBUTIKENS förpliktelser upp. Om perioden då force majeure råder är längre än 2 månader äger såväl du som kund och DIFBUTIKEN rätten att häva avtalet utan att det i sådana fall finns någon skyldighet att betala skadestånd. Med force majeure avses bland annat strejker, sjukdom hos personalen, transportstörningar, import/exportförbud, oavsett om detta förekommer hos företaget eller hos företagets leverantörer.

Alternativ tvistlösning

Om en tvist uppstår som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden eller EU:s gemensamma tvistlösningssida som du hittar här. Vi följer alltid deras rekommendationer.

Du kan även skicka ditt klagomål till Allmänna reklamationsnämndens postadress, ARN, Box 174, 101 23 Stockholm.

Övrigt

Vi förbehåller oss alltid rätten att neka en beställning som vi anser inte är korrekt, t.ex. p.g.a. felaktig rabatt eller felaktigheter i vårt butikssystem, vi förbehåller oss rätten att neka beställningar som innehåller tryck med politiska, ideologiska eller andra samhällsrelaterade budskap oavsett innehåll eller avsändare. Du som kund informeras alltid vid en cancellering av beställning samt orsaken till att beställningen nekas.

OBS! Vi rekommenderar att alla tvättbara plagg skall tvättas innan användning. Detta för att inte riskera att plagget färgar av sig vid användande. Du skall alltid vara medveten om att färgade textila plagg kan torrfälla och färga av sig.

Klagomål eller beröm avseende DIFBUTIKENs tjänster eller produkter ser vi gärna att ni omgående meddelar vår kundtjänst.